Határtalanul - Szlovénia, Horvátország, 5. nap

A tegnap esti pörköltös tészta már kicsit laktatóbb volt, mint az elsõ fiumei egytálétel. De a csapat nagy része ezt is ledolgozta, pingpongozás a sötétedésben, a végén már egy telefon fénye volt a láthatósági tartomány. Majd szkander meccsek rogyásig. Adrienn néni és Igabá is beszállt. Jellemzõ kifejezések: nem hiszem el, nem igaz, olyan, mint egy betonoszlop. Jó volt látni, hogy milyen jó kötésûek a fickók és a lányok közül is néhányan. Az este nem volt rövid, de ugyebár csak ez volt a kirándulás utolsó estéje. Kalóriapótlásként nem kevés nasi fogyott. Az ébredés után jött a pakolás. Fura volt sokaknak, hogy az ágynemû huzatot le kell adni, de egy youst hotelben ez így szokás. Volt aki még a párnát és takarót is hozta. Majd vissza is vitte. Nem baj, azok is kirándultak egy kicsit. A reggeli nem volt rosszabb, mint a tegnapi, mert pontosan ugyanaz volt. Hiányzott valami zöldség, konzervek helyett valami felvágott, így a gabonapehely ma is sztár volt. Elbúcsúztunk a tenger látványától, s megkezdtük a nagy menetelést hazafelé. Az idõjárás is érezte a szomorúságot, ködös, cseperkélõ üzemmódba váltott. Jöttek az alagutak egymás után. Még ködbe is belefutottunk. Varasd volt az elsõ úticélunk a mai napon. Impozáns várkastély egy gyönyörû park közepén. Ezt követõen sétáltunk a hangulatos utcákon a szép kisváros fõteréig. Alig szálltunk vissza a buszra, következett Csáktornya a magyar történelembõl ismert várával. Zrínyi Miklós személye a horvátok számára is kiemelkedõen fontos, õk is tisztelik. Megkoszorúztuk a Zrínyi Miklós emlékmûvét, elmondtunk egy közös imát, s elindultunk haza, Magyarországra. Az áhítat, mint minden nap, ma is a buszon volt. Az utolsó napon rendhagyó módon nem a Mai Ige adta az útmutatót, hanem Ferenc Pápa magyarországi látogatás miatt az egyházfõ fiatalokhoz intézett szombati gondolatai. Ökumenikus, mindenkihez szóló, fontos szavak voltak ezek. Balatonlellán és Inárcson tartottunk rövid szünetet, közben Budapesten elköszöntünk az idegenvezetõntõl, s este fél nyolc után befutottunk a a végállomásunkra. Fáradt, de élményekkel teli diákok mesélhettek este családjuknak az elmúlt öt nap látnivalóiról, tapasztalatairól. Hatvanezer lépés, lépcsõfokok számolatlanul, két ország, két szállás, megannyi látnivaló, hajózás, barlang, tengeri fürdés - élmények Határtalanul! Köszönjük a Bethlen Gábor Alapkezelõ Zrt. pályázati támogatását!