Erdély - 4. nap (Határtalanul)

Reggeli után újra csomagokkal szálltunk fel a buszra és bõ kétórás utazás után érkeztünk Törcsvárra, a káprázatos határvárhoz. Ragyogó napsütés és kellemes meleg fogadott bennünket. A várat Nagy Lajos király parancsára építették, hogy az ide helyezett õrséggel visszaverhessék a Törcsvári-szoros útján gyakorta betörõ zsákmányra éhes havasalföldi csapatok támadását. Jelenlegi berendezését Mária királynõ átalakításainak köszönheti, ugyanis õ a két világháború közötti idõszakban, középkori várból királyi nyaralóvá alakította. A vár történetéhez tartozik az is, hogy amikor II. Rákóczi György harmadszorra is Erdély fejedelme lett, Mikes Mihály seregével éjjel váratlanul megjelent a vár alatt, székely katonái megmászták a falakat és a várat elfoglalták. Megtudtuk, hogy a vár nagyon népszerû a kirándulók körében, naponta sok-sok látogató keresi fel, s a mellette lévõ bazársoron is nagy a nyüzsgés. Két órakor indultunk tovább Prázsmárba. Itt az UNESCO világörökség részeként elismert erõdtemplomot látogattuk meg, amely a kuruc-labanc csatározások színtere volt, majd az 1848-as háromszéki honvédek bázisa. A három várfallal körülvett erõdítmény veszély esetén a falu teljes lakosságának menedéket nyújtott akár több hónapra is. Minden családnak volt egy un. szalonnakamrája, ahol tárolták az élelmet, de az erõd falain belül mûködött iskola és templom is. A templom hasonlóképpen a többi szász evangélikus templomhoz gótikus stílusban épült. Innét Brassóba, a történelmi Erdély legnagyobb szász városába utaztunk tovább. A hatalmas, impozáns fõtéren tett séta a híres Fekete templomhoz vezetett, ahol Európa legnagyobb középkori török szõnyeggyûjteményét is láthatjuk. A keleti szõnyegeket a gazdag szász kereskedõk adományozták a városnak. A templom érdekessége még az is, hogy Erdély legnagyobb evangélikus temploma, valamint a gótika legkeletibb képviselõje. A várost magas hegyek övezik a tavasz minden pompájával. Este érkeztünk Csernátonba, ahol csodaszép helyen, egy kellemes panzióban szálltunk meg. A finom vacsora után a hatalmas udvaron játszottunk, beszélgettünk, nevetgéltünk.