Horvátország - 4. nap (Határtalanul)

A svédasztalos reggeli után az elsõ állomásunk a Fiuméhoz tartozó Tersatto volt. A Mária búcsújáró templomban kezdtünk. A templombelsõ, a kerengõ és a kápolnák mind-mind önmagukban is különleges helyszínek. Rövid séta után pazar kilátással fogadott bennünket a Frangepánok féle Tersatóói vár. Ekkor még nem is sejtettük mi vár ránk a következõkben. Elõször csak egy hosszú és kellõen meredek rámpaszerû járdaszakasz, majd a zarándokok lépcsõje. A leírás szerint ez könnyû séta. Hát? Elöször 5-6 lépcsõ majd egy kis lapos rész, újra 5-6 lépcsõ ,s újra a lapos szakasz, s ebbõl nem is volt 60-70 szakasznál több. Leérve senki sem fázott. S belegondolni abba, hogy ezt a zarándokok felfelé, s sok esetben térdelve teszik meg. Na ez minden, csak nem könnyû séta. Jött a korzó, Fiume történelmi belvárosa. Szinte bármerre fordultunk magyar emlékekbe ütköztünk. Kormányzói Palota, Tengerészeti Hatóság, Magyar Királyi Tengerhajózási Rt. székháza és magyar feliratú kikötõi vasbólyák. Az idõ nem volt rossz, tehát a már szinte nyárias melegben kellõen elcsigázódtunk. Ezt növelte, hogy végül is már negyedik napja megyünk, s látunk újabb és újabb látnivalókat. Kissé erõre kapva tettünk egy rövid sétát Abbáziában, a gyönyörû kertben, a Ferenc József féle szállodában (itt lakott telente udvartartásostul), s a sirályos kislány szobránál. Na itt indult a szabadidõs sáv, s itt találkoztunk újra, miután letesztelõdött a fagyis, a szuvenir és több más üzlet kínálata. Sõt még a tengervíz hõmérséklete is ellenõrizve lett. Lábilag néhányunk esetében. Maradjunk annyiban hüvöskés. (15 fok)Útnak indultunk s a Krk szigeti kikötõben már várt is bennünket a hajó, s megtörtént a Kiss Bálintos tengerészkadétok behajózása. Az idõjárás is kegyeibe fogadott bennünket, egyre másra tünedeztek el szégyenkezve a felhõk, s bukkant ki egyre többször a nap. Elhajóztunk a híd alatt, megnéztük Tito egykori kedvenc hajóját, szép villákat, s mindezt a vízrõl. Jött a meglepetés is. Utitársul rövid idõre két delfin is a hajó mellett játszadozott. Hihetetlen, de élmény volt. Hazafelé meg kellett még állnunk a Krk-i Konzumban. hogy holnapra legyen elég nasi és miegyéb, s jött a vacsora (húsleves, krumplipüré, sült csirkemell gombás mártással salátával). Pakolás, hisz holnap korai indulás, két rövid megálló, s este már a hazai ízek várnak majd mindannyiunkat. Szép kis nap volt ez is!